Matematyka

Kategoria: Nauka | Tagi: , ,

Matematyka Podobno matematyka jest królową nauk, bo zawsze się przydaje chociażby proste mnożenie.Wiele osób nie lubi matematyki szczególnie w wyższych klasach. Materiał bywa wtedy dosyć skomplikowany i trzeba się przyłożyć do nauki, jeśli ktoś nie jest uzdolniony matematycznie. Najwięcej problemów przysparzają zadania z treścią i skomplikowane równania, chociaż materiał z matematyki jest naprawdę szeroki. Z jednego działu może nam iść dobrze a z drugiego już nie. Nie ma co ukrywać, że matematyka jest bardzo przydatna w życiu. Nie wszyscy tak uważają i po części się z nimi zgadzam. Bo do czego w życiu przyda nam się np. rachunek różniczkowy? Zapewne komuś kto planuje studiować matematykę bardzo się przyda. Takie rzeczy jak liczenie, dodawanie, mnożenie, dzielenie przydadzą się na pewno. Po części także geometria i ułamki. Takich rzeczy nawet nie wypada nie znać, ponieważ każdy nawet prosty rolnik powinien znać takie rzeczy. Już pierwszoklasiści dobrze znają dodawanie i odejmowanie na małych liczbach, a w późniejszych latach ćwiczą mnożenie i dzielenie na coraz większych liczbach. Idąc coraz dalej zdobywa się coraz więcej umiejętności matematycznych, aż do rozwiązywania trudnych zadań tekstowych z różnych dziedzin. Religia to nauka o Bogu, a w szkołach alternatywą dla osób niebędących wyznania katolickiego jest etyka.Religia to często lekceważony przedmiot szkolny. Dzieci podchodzą do niego z dystansem. Do czego w końcu może im się religia przydać? Jednak jeśli deklaruje się wyznanie chrześcijańskie lub katolickie powinno się uczęszczać chętnie na tego typu zajęcia. Są na nich często poruszane ważne kwestie jak eutanazja, aborcja, śmierć. Pyzatym religia przybliża nam jakby w prostszy i czytelniejszy sposób słowa Boga zawarte w Biblii. Co zrobić jeśli nie jest się jednak wierzącym. Wiadomo, że w naszym kraju ponad 90% deklaruje wyznanie katolickie. Inne wyznania są w mniejszości. Osoby wyznające inne religie mają jednak alternatywę. Jest nią przedmiot etyka, który mówi o zasadach moralnych i sposobie postępowania w społeczeństwie. Z tej alternatywy jednak rzadko się korzysta i w ogóle nie uczęszcza się na religię. Podejście do tego przedmiotu zmieniło się kiedy zapadła decyzja o wliczaniu oceny z religii do średniej ze wszystkich ocen. Zachęciło to niektórych, aby poświecić religii więcej wysiłku, ponieważ łatwo można sobie podwyższyć średnią ocen na koniec roku. Wychowanie fizyczne często jest krytykowane, ponieważ nauczyciele mało przykładają się do lekcji z dziećmi.Popularny „wu ef” ma za zadanie dbać o dobry rozwój dzieci i młodzieży podczas ich nauki w szkołach, liceach, a także na studiach. Wychowanie fizyczne zapewnia dobrą kondycję fizyczną, chociaż w pewnym stopniu. Wiadomo, że siedząc w szkole po kilka godzin dziennie przez większą część czasu bezczynnie siedzimy. No może nie do końca bezczynnie, ponieważ uczy się w tym czasie innych pożytecznych rzeczy. Jednak długotrwałe siedzenie w jednej pozycji nie jest zdrowe. Częściowo problem rozwiązują przerwy w tym jedna długa w czasie dnia w szkole. Zajęcia z wychowania fizycznego pozwalają rozruszać mięśnie i pograć np. w piłkę nożną, ręczną lub koszykówkę. Niektóre szkoły oferują też unihokej czy basen oraz jazdę na łyżwach na miejskim lodowisku. Zajęcia z wf nie muszą być męczarnią. Nie trzeba przynosić non stop zwolnień i usprawiedliwień dlaczego to dziś się nie ćwiczy. Naprawdę ponad 90% dzieci i młodzieży powinno regularnie ćwiczyć, jednak wielu unika lekcji wychowania fizycznego. Tylko niewielki procent rzeczywiście ma przeciwwskazania do nadmiernego i wytężonego ćwiczenia.

Historia

Kategoria: Nauka | Tagi: , ,

Historia Na historii można dowiedzieć się wiele interesujących faktów z minionych już ważnych wydarzeń w dziejach świata.Historia to bardzo ciekawy przedmiot szkolny szczególnie dla tych, którzy nie mają zdolności jakie mają umysły ścisłe. Na historii poznamy początki życia na Ziemi, choć to nie będzie to miało wiele wspólnego z geografią. Mianowicie poznamy wcześniejsze formy człowieka tzw. praczłowieka. Dalej kolejno przez starożytność, średniowiecze aż do czasów współczesnych. W starożytności poznaje się dzieje Egiptu, Grecji, Rzymu, Babilonii itp. Jest to bardzo ciekawy dział, ponieważ wiele w starożytności się działo. Chociażby słynne podboje rzymskie i tworzenie Imperium rzymskiego. W średniowieczu natomiast wiele jest o tworzeniu się dzisiejszych państw jak Francja, Niemcy czy też Polska. Poznaje się początki państwa polskiego, jego ówczesny kształt i dzieje na przestrzeni wieków. Przy okazji poznajemy cały poczet królów polskich, aż od Bolesława Chrobrego do Stanisława Augusta. Lata współczesne po II wojnie światowej w historii Polski są również bardzo ciekawe. Komunizm i jego obalenie oraz tworzenie się III Rzeczpospolitej polskiej. Tego wszystkiego można się dowiedzieć na lekcjach historii. Język polski to bardzo ważny przedmiot, ponieważ dowiadujemy się na nim wiele o naszym języku ojczystym.Język polski należy do grupy języków słowiańskich. Do tej samej grupy należy między innymi język czeski, rosyjski itp. W szkole w klasach początkowych uczy się głównie poprawnego czytania i pisania w naszym ojczystym języku. Dzieci zdobywają te podstawowe umiejętności z zakresu języka polskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Gdy opanują już w miarę sprawnie czytanie i pisanie ćwiczą gramatykę, gdyż ta w języku polskim jest bardzo trudna. W dalszych klasach 4-6 język polski staje się trochę trudniejszy. Dzieci uczą się nawet niektórych wierszy na pamięć i je recytują w dalszym ciągu ćwiczą gramatykę i czytanie oraz piszą krótkie kilkunasto zdaniowe wypracowania czy zestawy zdań z wybranymi przymiotnikami, rzeczownikami lub czasownikami. Dopiero w gimnazjum poznaje się co to jest rozprawka, felieton i inne typy wypowiedzi pisemnej. Ćwiczy się właśnie takie formy wypowiedzi pisemnej i logiczne rozumowanie. Kładzie się także nacisk na czytanie ze zrozumieniem. W Liceach i technikach przerabia się materiał literacki ze wszystkich epok i pisze wypracowania na zadane tematy. Jest to przygotowanie do nowej matury. Po skończeniu tych szkół mamy pewien zakres wiedzy na temat literatury polskiej.

Czy legalizacja związku coś zmienia

Kategoria: Nauka | Tagi: , , ,

Czy legalizacja związku coś zmienia Co daje nam papierek. Jak już wyżej pisaliśmy wielu młodych ludzi uważa, że zalegalizowany związek niczym nie różni się od niezalegalizowanego. Nie jest to jednak do końca prawda. Psycholodzy prowadzili serię badań i udowodnili, że w życiu każdego człowieka następują pewne etapy, które muszą zajść. Są to etapy decydujące w jego życiu, zmieniają podejście do świata, do życia i powodują lepszą sytuacją psychiczną. Tak jak na przykład przychodzi czas, że trzeb ograniczyć kontakty ze znajomymi gdyż mamy potrzeb mieć tą drugą bliską osobę. Jednak w tym tez musi zajść zmiana, dlatego się zaręczamy, mieszkamy razem, człowiek nie może ciągle być w jednym miejscu. Nawet kiedy bierze ślub, często kiedy Ne ma dzieci związek się rozpada, gdyż dzieci często zbliżają ludzi. Udowodnili również że ślub mimo wszystko działa na psychikę człowieka. Kiedy jesteśmy na zwykłym stanowisku nie mamy na sobie odpowiedzialności nie staramy się, co innego kierownik. Tak samo jest w życiu kiedy weźmiemy ślub, bardziej się staramy aby nie zniszczyć tego co już jest. Może lepiej nie legalizować związku? I na ten temat również są zdanie bardzo podzielone. Prawda jest taka że co człowiek to inna opinia, ale do tego każdy z nas ma prawo. Gorzej jednak kiedy rodzice wtrącają siew życie swych dzieci na tyle, że chcą decydować o wszystkim i nie pozostawiają wyboru, tym których to bezpośrednio dotyczy. Wielu młodych ludzi, a właściwie to coraz więcej uważa, że życie bez ślubu jest lepsze. W każdej chwili ludzie mogą od siebie odejść nie ma z tym żadnych prawnych problemów, a poza tym to papierek w żaden sposób nie zmieni ich uczuć do siebie i tego co między nimi jest. Dlatego coraz więcej młodych par wybiera życie bez legalizacji związku. Związane jest to również często z tym, że dążą oni do tego aby osiągnąć w życiu sukces, mają po prostu inne priorytety. Gonią za pieniędzmi, które w ich kanonie wartości są na pierwszym miejscu. Rodzina będzie ich interesowała około trzydziestu lat, kiedy już będą mieć pieniądze i kiedy spełnią swe marzenia, Typowe jest to dla dużym miast, na wsiach nadal preferowane są śluby.

Kategorie

O nas

  • Choroba dziecka to trudny okres także dla rodziców.Nie ma nic bardziej przykrego, niż choroba własnego dziecka, ale i przez takie etapy musimy przejść. Podstawowym błędem rodziców jest kupowanie codziennie nowych zabawek, aby umilić dziecku czas choroby. Oczywiste jest, że chore dziecko potrzebuje znacznie więcej uwagi i cierpliwości rodziców, ale karygodne jest zaspokajanie ich poprzez kupowanie nowych zabawek. Każde dziecko swoją chorobę przechodzi w sposób indywidualny. Jedne śpią całymi dniami, inne płaczą, a jeszcze inne bawią się tak, jakby zupełnie nic się nie stało, nawet przy bardzo wysokiej temperaturze. W przypadku wysokich temperatur, należy dbać, by podawać dziecku duża ilość płynów. Nawet jedzenie nie jest aż tak ważne; jeśli nie chce jeść, niech nie je, a z pewnością zje potem, kiedy nieco bardziej zgłodnieje. Niejedną chorobę przyjdzie rodzicom przetrwać ze swoim dzieckiem. Chorujemy przecież wszyscy i w różny sposób te choroby tolerujemy, więc nasze dziecko będzie w tym okresie potrzebowało także tolerancji z naszej strony na jego kaprysy. Zabawa jest niezbędnym elementem w życiu dziecka.Zabawa to część wychowania, poznawania nowego otoczenia, a także kontaktu z dzieckiem. Zabawki, jakie kupujemy dziecku, powinny być odpowiednie dla jego wieku i posiadać odpowiedni atest. Wiadome jest, że nikt rozsądny nie da do zabawy niemowlakowi małego przedmiotu, który z łatwością zmieści się w jego buzi. Także czas na zabawę powinien być określony z góry. O ile zabawki powinny być wymieniane co jakiś czas, aby nie znudziły się dziecku, o tyle pory na tę czynność warto w miarę dokładnie określić.

    To kolejny etap w tworzeniu poczucia bezpieczeństwa u małego dziecka. Po jakimś czasie będzie doskonale wiedziało, jaki jest jego dokładny rozkład dnia, a określone czynności, przy nim wykonywane, jedynie utwierdzą go w tym przekonaniu. Zanim dziecko nauczy się samo bawić, będzie potrzebowało naszej pomocy. Grzechotki, która wypadnie mu z rączki na podłogę nie będzie w stanie podnieść samo. Warto opisywać dziecku podawane przedmioty: ich wielkość, kolor, stosując w miarę możliwości dźwięki onomatopeiczne.