Przedszkolak

Kategoria: Zabawa | Tagi: , ,

Przedszkolak Zajęcia w przedszkolu są przeprowadzane nieprzypadkowo, by nie zrobić krzywdy dziecku, ani go nie ograniczać. Przedszkola realizują z góry ustalony program dydaktyczny oparty na podstawach wychowania przedszkolnego określonych przez ministerstwo. Jednak często bywa w przedszkolach uzupełniony dodatkowymi zajęciami języka angielskiego, logopedii, plastyki i rytmiki, co zapewnia im pewną elitarność. Idąc do przedszkola dziecko musi być w miarę samodzielne. Powinno potrafić posługiwać się łyżką i widelcem, samodzielnie korzystać z toalety. Dzieci powinny mówić w sposób względnie komunikatywny i zrozumiały dla obcych. Samodzielność dotyczy również ubierania się, dlatego właśnie powinniśmy dzieci uczyć tej sztuki już dużo wcześniej i nie wyręczać ich. Oprócz wielu zalet przedszkola mają wiele wad takich jak przynoszenie przez maluchy różnych chorób, bardzo częste chorowanie. Przez pewien wyż demograficzny i małą ilość przedszkoli rekrutacja zaczyna się bardzo wcześnie i najczęściej lista chętnych jest dużo większa niż ilość miejsc. Przedszkole jest pierwszą instytucją wychowawczą dla małego dziecka. Do przedszkola mogą uczęszczać dzieci gdy skończą trzy lata. W naszym kraju przedszkola nie są niestety obowiązkowe dla dzieci. Obowiązkowa jest zerówka dla dzieci sześcioletnich. Podstawowym zadaniem przedszkola jest opieka nad dzieckiem i jego wychowanie. Przede wszystkim przedszkole rozwija nasze dziecko społecznie, dzieci uczą się dzielić zabawkami, bawić się z innymi dziećmi. Takie zasady obowiązujące w życiu musi znać każdy człowiek i przedszkole bardzo się w tym przydaje. Dziecko uczy się cierpliwie czekać na swoją kolej, współpracować z innymi. Zabawa w grupie pozwala zrozumieć i doświadczyć, na czym polega współdziałanie. Nawet przy niby banalnym i prostym budowaniu budowli z klocków widać korzyści płynące z pewnego podziału obowiązków. Przedszkole uczy dzieci kreatywnego myślenia, pozwala zdobywać wiedzę, chłonąć nowe informacje. Przedszkole z drugiej strony ma za zadanie pomoc rodzicom, zwłaszcza tym pracującym w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej gdy nie mogą się zajmować dzieckiem.

Kategorie

O nas

  • Choroba dziecka to trudny okres także dla rodziców.Nie ma nic bardziej przykrego, niż choroba własnego dziecka, ale i przez takie etapy musimy przejść. Podstawowym błędem rodziców jest kupowanie codziennie nowych zabawek, aby umilić dziecku czas choroby. Oczywiste jest, że chore dziecko potrzebuje znacznie więcej uwagi i cierpliwości rodziców, ale karygodne jest zaspokajanie ich poprzez kupowanie nowych zabawek. Każde dziecko swoją chorobę przechodzi w sposób indywidualny. Jedne śpią całymi dniami, inne płaczą, a jeszcze inne bawią się tak, jakby zupełnie nic się nie stało, nawet przy bardzo wysokiej temperaturze. W przypadku wysokich temperatur, należy dbać, by podawać dziecku duża ilość płynów. Nawet jedzenie nie jest aż tak ważne; jeśli nie chce jeść, niech nie je, a z pewnością zje potem, kiedy nieco bardziej zgłodnieje. Niejedną chorobę przyjdzie rodzicom przetrwać ze swoim dzieckiem. Chorujemy przecież wszyscy i w różny sposób te choroby tolerujemy, więc nasze dziecko będzie w tym okresie potrzebowało także tolerancji z naszej strony na jego kaprysy. Zabawa jest niezbędnym elementem w życiu dziecka.Zabawa to część wychowania, poznawania nowego otoczenia, a także kontaktu z dzieckiem. Zabawki, jakie kupujemy dziecku, powinny być odpowiednie dla jego wieku i posiadać odpowiedni atest. Wiadome jest, że nikt rozsądny nie da do zabawy niemowlakowi małego przedmiotu, który z łatwością zmieści się w jego buzi. Także czas na zabawę powinien być określony z góry. O ile zabawki powinny być wymieniane co jakiś czas, aby nie znudziły się dziecku, o tyle pory na tę czynność warto w miarę dokładnie określić.

    To kolejny etap w tworzeniu poczucia bezpieczeństwa u małego dziecka. Po jakimś czasie będzie doskonale wiedziało, jaki jest jego dokładny rozkład dnia, a określone czynności, przy nim wykonywane, jedynie utwierdzą go w tym przekonaniu. Zanim dziecko nauczy się samo bawić, będzie potrzebowało naszej pomocy. Grzechotki, która wypadnie mu z rączki na podłogę nie będzie w stanie podnieść samo. Warto opisywać dziecku podawane przedmioty: ich wielkość, kolor, stosując w miarę możliwości dźwięki onomatopeiczne.