Historia

Kategoria: Nauka | Tagi: , ,

Historia Na historii można dowiedzieć się wiele interesujących faktów z minionych już ważnych wydarzeń w dziejach świata.Historia to bardzo ciekawy przedmiot szkolny szczególnie dla tych, którzy nie mają zdolności jakie mają umysły ścisłe. Na historii poznamy początki życia na Ziemi, choć to nie będzie to miało wiele wspólnego z geografią. Mianowicie poznamy wcześniejsze formy człowieka tzw. praczłowieka. Dalej kolejno przez starożytność, średniowiecze aż do czasów współczesnych. W starożytności poznaje się dzieje Egiptu, Grecji, Rzymu, Babilonii itp. Jest to bardzo ciekawy dział, ponieważ wiele w starożytności się działo. Chociażby słynne podboje rzymskie i tworzenie Imperium rzymskiego. W średniowieczu natomiast wiele jest o tworzeniu się dzisiejszych państw jak Francja, Niemcy czy też Polska. Poznaje się początki państwa polskiego, jego ówczesny kształt i dzieje na przestrzeni wieków. Przy okazji poznajemy cały poczet królów polskich, aż od Bolesława Chrobrego do Stanisława Augusta. Lata współczesne po II wojnie światowej w historii Polski są również bardzo ciekawe. Komunizm i jego obalenie oraz tworzenie się III Rzeczpospolitej polskiej. Tego wszystkiego można się dowiedzieć na lekcjach historii. Język polski to bardzo ważny przedmiot, ponieważ dowiadujemy się na nim wiele o naszym języku ojczystym.Język polski należy do grupy języków słowiańskich. Do tej samej grupy należy między innymi język czeski, rosyjski itp. W szkole w klasach początkowych uczy się głównie poprawnego czytania i pisania w naszym ojczystym języku. Dzieci zdobywają te podstawowe umiejętności z zakresu języka polskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Gdy opanują już w miarę sprawnie czytanie i pisanie ćwiczą gramatykę, gdyż ta w języku polskim jest bardzo trudna. W dalszych klasach 4-6 język polski staje się trochę trudniejszy. Dzieci uczą się nawet niektórych wierszy na pamięć i je recytują w dalszym ciągu ćwiczą gramatykę i czytanie oraz piszą krótkie kilkunasto zdaniowe wypracowania czy zestawy zdań z wybranymi przymiotnikami, rzeczownikami lub czasownikami. Dopiero w gimnazjum poznaje się co to jest rozprawka, felieton i inne typy wypowiedzi pisemnej. Ćwiczy się właśnie takie formy wypowiedzi pisemnej i logiczne rozumowanie. Kładzie się także nacisk na czytanie ze zrozumieniem. W Liceach i technikach przerabia się materiał literacki ze wszystkich epok i pisze wypracowania na zadane tematy. Jest to przygotowanie do nowej matury. Po skończeniu tych szkół mamy pewien zakres wiedzy na temat literatury polskiej.

Historia
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Kategorie

O nas

  • Choroba dziecka to trudny okres także dla rodziców.Nie ma nic bardziej przykrego, niż choroba własnego dziecka, ale i przez takie etapy musimy przejść. Podstawowym błędem rodziców jest kupowanie codziennie nowych zabawek, aby umilić dziecku czas choroby. Oczywiste jest, że chore dziecko potrzebuje znacznie więcej uwagi i cierpliwości rodziców, ale karygodne jest zaspokajanie ich poprzez kupowanie nowych zabawek. Każde dziecko swoją chorobę przechodzi w sposób indywidualny. Jedne śpią całymi dniami, inne płaczą, a jeszcze inne bawią się tak, jakby zupełnie nic się nie stało, nawet przy bardzo wysokiej temperaturze. W przypadku wysokich temperatur, należy dbać, by podawać dziecku duża ilość płynów. Nawet jedzenie nie jest aż tak ważne; jeśli nie chce jeść, niech nie je, a z pewnością zje potem, kiedy nieco bardziej zgłodnieje. Niejedną chorobę przyjdzie rodzicom przetrwać ze swoim dzieckiem. Chorujemy przecież wszyscy i w różny sposób te choroby tolerujemy, więc nasze dziecko będzie w tym okresie potrzebowało także tolerancji z naszej strony na jego kaprysy. Zabawa jest niezbędnym elementem w życiu dziecka.Zabawa to część wychowania, poznawania nowego otoczenia, a także kontaktu z dzieckiem. Zabawki, jakie kupujemy dziecku, powinny być odpowiednie dla jego wieku i posiadać odpowiedni atest. Wiadome jest, że nikt rozsądny nie da do zabawy niemowlakowi małego przedmiotu, który z łatwością zmieści się w jego buzi. Także czas na zabawę powinien być określony z góry. O ile zabawki powinny być wymieniane co jakiś czas, aby nie znudziły się dziecku, o tyle pory na tę czynność warto w miarę dokładnie określić.

    To kolejny etap w tworzeniu poczucia bezpieczeństwa u małego dziecka. Po jakimś czasie będzie doskonale wiedziało, jaki jest jego dokładny rozkład dnia, a określone czynności, przy nim wykonywane, jedynie utwierdzą go w tym przekonaniu. Zanim dziecko nauczy się samo bawić, będzie potrzebowało naszej pomocy. Grzechotki, która wypadnie mu z rączki na podłogę nie będzie w stanie podnieść samo. Warto opisywać dziecku podawane przedmioty: ich wielkość, kolor, stosując w miarę możliwości dźwięki onomatopeiczne.